مولتی ویتامین اصلی یا تقلبی!

مولتی ویتامین اصلی یا تقلبی! ۱۰۹۸

 

مولتی ویتامین فایزر یا TNT

 

محصولات متنوعی در بازار برای زنبور عسل تولید شده است که اغلب آنها داخلی هستند و بنام شرکتهای خارجی فروخته میشود. این رویه در بسیاری از محصولات دیده میشود و چون بنام یک شرکت خارجی داده میشود میتوانند قیمت آن را هم دلخواه بدهند.

ویتامین ایرانی یا آمریکایی؟! بازار لوازم زنبورداری متولی خاصی ندارد. هر کس هر چیزی بنام یک شرکت دیگر تولید میکند. یک نمونه ترکیب مخلوط مولتی ویتامین و آنتی بیوتیک برای مصارف دامپزشکی هست که بنام شرکت فایزر آمریکا هست. در لیست محصولات فایزر چنین محصولی وجود ندارد. این لیبل سازی که معلوم نیست در کدام کشور صورت میگیرد همراه با چندین غلط املایی است که نشان از این دارد که فرد به زبان انگلیسی اصلا تسلطی ندارد و با عجله یک لیبل مشابه را تایپ کرده است. مشابه این مورد در مولتی ویتامین بی چارژ هست.
اصولا اوایل یک محصول جدید نماینده اصلی شرکت برای تبلیغات می آید بعد از مدتی افراد داخلی توانایی تولید مشابه را در خود می بینند و تقلبی های مختلف در بازار ردیف میشوند!

در مورد کیفیت این محصول هم نظری ندارم.ممکن است خوب باشد ولی برای فایزر آمریکا نیست. آمریکایی که از اون به ما فقط سیگار و  کوکا کولای سرطان زا رسیده.

مورد بعدی مولتی ویتامین بی شارژ هست. روی لیبل ساخت فرانسه خورده ولی بعید فرانسوی باشه با این همه غلط محاسباتی و با قیمت ارزان! یه چیزی این وسط ایراد داره!

تقلبی یا اصلی!
یک مولتی ویتامین در بازار لوازم زنبورداری هست که معلوم نیست داخلیه، خارجیه، تقلبیه، لیبل سازی چیه !
روی لیبل زده در هر دو سی سی بیشتر از ۳۰۰۰ میلی گرم ویتامین هست!؟؟؟ در واقع جمع عددهای میلی گرم ویتامیتها. هر هزار میلی گرم یعنی یک گرم. دو سی سی هم تقریبا دو گرم میشه. یعنی داخل دو سی سی (دو گرم) چجور سه گرم ماده جا دادن!؟؟؟  ویتامینهای محلول در چربی و اسیدآمینه هم بهش اضافه کنید که حساب نکردم! چون مایع هم هست آب هم داره. وزن آب هم اضافه میشه.باز بیشتر هم میشه نزدیک ۴ گرم. اونم چیزی مثل ویتامین که یک میلی گرم برای یک کلنی کافیه!
این یعنی طرف آنقدر در لیبل سازی عجله کرده حتی یه حساب ساده نکرده جمع عددها چند میشه. در مورد کیفیت این محصول بنده نظری ندارم، شایدم خوب باشه. منتهی دوستانی که محصول میدن بیرون یکم حواسشون به این موارد هم باشه. اگر هم برای شرکت بی وت باشه که بعیده! این قضیه در مورد اسپری اسید فرمیک هم هست اسپری اسید فرمیک آمیتراز داره و بنام اسید فرمیک فروش میره.

این همه غلط املایی وقتی داره شما حساب کنید غلط محاسباتی و شیمی چقدر داره! این متن فقط یک غیر انگلیسی زبان و با اطلاعات پایه ضعیف میتونه نوشته باشه. اصلا بعضی از این ویتامینها و اسیدهای آمینه و .. قابل اختلاط نیستند و با توجه به قیمت بعضی از این موارد اصلا توجیه پذیر نیست. مثلا ملاس نیشکر به عنوان اسید امینه میفروشن. درسته ملاس و ترکیبات پردازش شده در صنایع غذایی از مواد الی غنی هستند ولی پروفایل نامشخصی دارند. در هر صورت در خرید محصولات زنبور عسل دقت لازم را داتشته باشید.

مولتی ویتامین بی شارژ

مولتی ویتامین فایزر

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید