آیا بیماریهای ویروسی مرغ یا ماکیان درمان دارند؟

آیا بیماریهای ویروسی مرغ یا ماکیان درمان دارند؟ ۵۲۰

به طور کلی در طب کلاسیک و جدید برای از بین بردن ویروسها داروی خاصی تجویز نمیشود. و راه مبارزه با آنها تقویت سیستم ایمنی بدن از طریق واکسن یا داروهای تحریک کننده سیستم ایمنی است. متاسفانه اعتقادی هم بر استفاده از داروهای گیاهی در درمان بیماریها نیست. علت این امر نبود متخصص و افراد تحصیل کرده مرتبط در این زمینه و مسئولین نا آشنا به این حوزه است. این درحالی است که کشورهای مدرن سالهاست که به سمت تولید داروهای گیاهی رفته اند و در کشورهایی مثل آلمان و چین تا 90 درصد داروهای انسانی منشا گیاهی دارند. ترکیبات گیاهی میتوانند با مکانیسمهای تخصصی هم ویروسها را از بین ببرند و هم سیستم ایمنی را تحریک کنند. این مواد حتی میتوانند ویروسها و ذرات معلق آلوده در هوا را از بین ببرند یا غیرفعال کنند. شاهد بر این ادعا مقالات متعدد پژوهشی در کنترل و درمان بیماریهای ویروسی دامی و انسانی است که اغلب سبب بیماریهای تنفسی میشوند. برای نمونه اسپری یک محلول حاوی ترکیبات گیاهی تخصصی ضد عفونی کننده مثل فارما کلین هوا به مدت 15 ثانیه میتواند طی 20 دقیقه محیط بسته را عاری از هر گونه ویروس یا قارچ یا باکتری بیماریزا کند. در بین ضدعفونی کننده های شیمیایی ماده ای وجود ندارد که بتواند در یک سالن بدون عارضه فضای سالن را ضدعفونی کند. متاسفانه مافیای داروهای دامی و افراد ذی نفوذ در مراکز حساس نظارتی اجازه انتشار و آموزش چنین دست آوردهایی را نمیدهند.

ترکیبات ضدعفونی کننده شیمیایی علاوه بر عدم توانایی در ضدعفونی هوای سالنهای پرورش سبب افزایش استعداد و احتمال ابتلا به بیماری میشود. برای نمونه الکل، فرمالدهید یا ترکیبات کلردار سبب التهاب و اثر تخریبی بر لایه های کیسه های دستگاه تنفس شده و خود عامل ایجاد بیماری میشوند.

عموما گیاهان برای درمان همه بیماریهای عفونی (قارچ، باکتری و ویروس) دارای ترکیبات تخصصی و منحصر به فرد  هستند. تجربه ما طی سالها پژوهش در زمینه استفاده از داروهای گیاهی تخصصی برای دام وطیور و زنبور عسل نشان داده است که برای بیماریهایی که عموما درمان مشخصی وجود ندارد، داروهای گیاهی میتوانند هم نقش پیشگیری و هم نقش درمانی داشته باشند. در طی این سالها این داروهای گیاهی توانسته اند بسیاری از بیماریهای عفونی در انواع دامهایی که روبه تلف شدن بودند را کنترل و درمان کنند. گیاهان طیف گسترده ای از ترکیبات دارویی دارند که میتوانند بر علیه قارچها، یاکتریها و ویروسها استفاده شود. علاوه بر کنترل بیماری این ترکیبات گیاهی سبب افزایش اشتها افزایش تحرک، کاهش اثر سموم، پیشگیری از عوارض واکسنها و … را داشته باشند.

ترکیبات این محلول گیاهی دارای خواص ضدباکتری، ضد ویروس، ضد قارچ، ضد التهاب است. این ترکیبات با مهار سیکلو اکسیژناز از ابروز التهاب در بیماریهای مختلف جلوگیری میکند. مصرف خوراکی محلول سبب بهبود سرفه، التهاب تنفسی، گلو و تب میشود. همچنین سبب بهبود لارینژیت و برونشیت

میشود. ترکیبات این محلول بر علیه ویروسهای نیوکاسل، برونشیت عفونی، آنفولانزای پرندگان و مایکوپلاسما اثربخشی قطعی دارد. حتی این ترکیبات سبب فراری حشرات ناقل بیماری و انگلها میشوند.

این ترکیبات گیاهی برای افرادی که میخواهند پرورش سبز یا محصول ارگانیک داشته باشند بسیار مناسب است. برای تمامی مکانهای پرورش مرغ گوشتی و تخم گذار، بلدرچین، پرندگان زینتی و حتی افرادی که پرنده نگهداری میکنند بسیار مناسب است. این ترکیبات به دلیل گیاهی بودن هیچ عارضه برای انسان و حیوان ندارند و کاملا ایمن برای استفاده در محیطهای بسته، منزل و … هستند.

 

پیشگیری و درمان بیماریهای عفونی

عفوننت باکتریایی یا ویروسی در دستگاه تنفس به دلیل تنگی نفس و افت اکسیژن سالانه باعث بروز تلفات سنگین به مرغداری ها یا مراکز پرورش حیوانات اهلی میگردد.ترکیبات ضد میکروب عموما مکانیسمهای کنترلی دارند نه درمانی. همچنین نگرانی از افزایش باقی مانده سموم و مواد شیمیایی در گوشت و تخم مرغ و همچنین افزایش مقاومت میکروبها به مواد شیمیایی این نیاز را ایجاد کرده است که مراکز پرورشی به دنبال یک جایگزین مناسب و به صرفه و بدون عوارض مواد شیمیایی باشند.

در این بین مدیریت بیماریها و عفونتهای ویروسی از همه سخت تر است. حتی واکسیناسیون نیز به دلایلی چون انتی بادی های مادری، وجود مایکوپلاسما و وجود سویه های جهش یافته نیز کارایی کامل را ندارند. و هر آن امکان بروز یک بیماری ویروسی بخصوص در بین مرغداری ها که در فضای بسته هستند وجود دارد.

تیم تحقیقاتی ما طی چندین سال پژوهش و آزمون ترکیبات مختلف گیاهی و اثر آنها بر بیماریهای ویروسی دام و طیور به یک فرمولاسیون کاملا گیاهی دست پیدا کرده است که علاوه بر از بین بردن ویروس دارای خاصیت درمانی نیز هست. این ترکیب قادر به ضد عفونی کردن هوای سالن بوده و میتواند محیط تنفس را کاملا پاک و عاری از میکروبها و آیروزولهای آلوده کند.

 

مزایای استفاده از محلول ضد عفونی کننده گیاهی

ضدعفونی هوای سالن:
مهمترین ویژگی این ضدعفونی کننده ضدعفونی هوای سالن در فضاها و فارمهای بسته است. با استفاده از اسپری ریز میتواند علاوه بر ضدعفونی دیوارها و کف سالن با رطوبت ساز یا مه پاشهای داخل سالن یا مه پاش گرم (Thermofogging) اقدام به ضدعفونی هوای سالن نمود. این امر در پیشگیری و درمان بسیاری از بیماریهای تنفسی مثل آنفولانزا در زمان شیوع آنها اهمیت بسزایی دارد.

درمان بیماریهای رینیت یا التهاب تنفسی پرندگان عفونت پنیری دستگاه تنفس

عدم سمیت و قابلیت اسپری در حضور طیور:
محلول آماده به مصرف ضــد عفونی کننده را می توان در حضور طیور، جهت پیشگیری از بیماری های باکتریایی و ویروسی اسپری نمود. این ترکیب به دلیل گیاهی بودن اثرات مضر سایر ضدعفونی کننده های شیمیایی را ندارد.

موثر روی اشرشیاکلی:
آزمایشات نشان می دهد این فرمولاسیون اثرات ممانعتی از رشد و تکثیر بر روی باکتــری E.coli  دارد.

اثربخشی در گرما یا سرما:
آزمایشات نشان می دهد که این محلول قابلیت نگهداری در دمای 4 تا 50 درجه را داشته و ماهیت و کیفیت ضد عفونی کنـنده و اثربخشی آن در طیف دمایی مختلف یا pH های متفاوت پایدار باقی میماند.

تاثیرگذاری بر ویروسها و بیماریهای نوظهور:
بدلیل ماهیت گیاهی بودن این ضدعفونی کننده و مکانیسمهای کنترلی و کشندگی آن بر عوامل میکروبی جدید (انواع HX NX  مثل H5N1 )، کرونا و … هم اثربخش بوده و از این لحاظ نسبت به مقاوم شدن یا اثربخشی بر عوامل بیماریزا جای نگرانی وجود ندارد.

خاصیت مرطوب کنندگی:
این ضدعفونی کننده میتواند در تمامی رزونه ها، زوایا و سطوح ناهموار نفوذ کرده و از باقی ماندن میکروبها در مخفیگاه ها جلوگیری کند.

عدم خاصیت خورندگی:
این ترکیب موجب تخریب لوازم تجهیزات و سطوح نمیشود.

قابلیت استفاده در آب سخت:
فرمولاسیون، غلظت و نوع ترکیبات به کار رفته در این ترکیب به نحوی است که سختی آب مانع از اثربخشی آن نشده و د ر تمامی مناطق قابل استفاده است.

 

نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید